Po pierwsze przy kupnie biletu sprzedawca nie może wymagać od ciebie wyższej opłaty tylko ze względu na obywatelstwo bądź miejsce zakupu biletu. Po drugie przysługują Ci także prawa w przypadku pojawienia się komplikacji.
Jest tak w razie opóźnienia bądź odwołania lotu czy też nadkompletu przedsprzedaży, z powodu którego odmówiono ci wstępu na pokład samolotu. Kiedy odmówiono ci przyjęcia na
pokład, twój lot został anulowany albo zbyto więcej biletów aniżeli miejsc w aeroplanie, linie lotnicze muszą: zorganizować ci podróż do punktu docelowego porównywalnym alternatywnym środkiem przewozu, bądź oddać ci koszty biletu a także - w stosownych przypadkach - zagwarantować ci darmowy przewóz do portu lotniczego, z którego wyruszyłeś.
W razie istotnego opóźnienia ( minimum 5 godzin) masz też prawo domagać się zwrotu funduszy (ale jeżeli przyjmiesz zwrot wydatków, linie lotnicze nie muszą już zapewniać ci dalszej pomocy ani planować dalszej podróży).
Jeżeli nie jesteś pewien, czy zamieszczone na niniejszej stronie wiadomości są wystarczająco rzetelne, to zobacz źródło (
www.eccoholiday.com/p/grecja-zakynthos), które posłużyło do napisania tego tekstu.
Linie lotnicze muszą powiadomić cię o twych prawach jak też o przyczynie znacznego poślizgu lub odwołania lotu lub też odmowy wpuszczenia cię na pokład . W zależności od długości zamyślanego lotu a także opóźnienia możesz też mieć prawo do napojów, posiłków, komunikacji (np. bezpłatnej rozmowy telefonicznej), a w razie konieczności także do
noclegu (strona skylegal.pl).
Admin: Joe Kunzler
Podpatrzone na: http://www.flickr.com
Ponadto jeśli odmówiono ci wejścia na pokład aeroplanu, twój lot został anulowany lub dotrzesz z powyżej 3-godzinnym opóźnieniem do miejsca docelowego wskazanego na bilecie, możesz domagać się zadośćuczynienia. Kiedy zaproponowano ci opcjonalny lot w analogicznym czasie. Odszkodowanie za opóźniony lot nie przysługuje, jeżeli twój lot został anulowany: z powodu wyjątkowych warunków, takich jak złe warunki pogodowe bądź powiadomiono cię o odwołaniu lotu na 2 tygodnie przed uplanowaną datą lotu czy zaproponowano ci opcjonalny lot na tej samej trasie w analogicznym czasie co twój pierwotny lot.